ПРИПРЕМЕ ЗА НУКЛЕАРНИ УЗВРАТНИ УДАР СУ ЗАВРШЕНЕ: Руски Ту-160М2 суперсонични бомбардер се спрема за свој први лет

Русија наставља производњу надограђене (М2) варијанте Ту-160 Белог Лабуда (Блацкјацк) – суперсоничног статешког бомбардера са променљивим замахом крила, дизајнираног да делује на циљеве широм света са нуклеарним и конвенционалним оружјем. Овај бомбардер је носач крстарећих ракета које се лансирају ван зоне удара.

Неколико авиона ће бити готово већ 2018. године а серијска производња ће бити покренута 2020. године, са два-три авиона годишње. Модернизација ће повећати животни век авиона за додатних 30 година. Заменик министра одбране Русије, Јури Борисов, рекао је да ће борбена ефикасност Ту-160М2 бити 2,5 пута већа од оне коју је имао његов претходник.

Процес производње је већ почео. Према уговору који је потписан између Унитед Аирцрафт Цорпоратион и Министарства одбране, очекује се да ће авион Ту-160М2 обавити свој први лет 2018. године.

Идеју за поновно покретање производње стратешког бомбардера Ту-160М2 у његовој модернизованој верзији је изнео министар одбране Шојгу у априлу 2015. године током посете Казан Авиатион Ентерприсе, подружници авиокомпаније Туполев. У мају те године је руски председник Владимир Путин дао упутства за поновно покретање производње ових бомбардера. У инвентару се налази шеснаест старијих Ту-160 авиона. Планирано је да се око педесет Блакјацк авиона надогради у верзију М2.

Спецификације: носивост: до 40.000 кг, домет без поновног пуњења горива: 12.297 км, максимална брзина: 1.800 км/х, максимална висина: 19,3 км, издржљивост лета: 15 сати.

Наоружање укључује ракете Кх-101 и Кх-102. Кх-101 је конвенционална варијанта. У Сирији је тестирана у борби. Кх-102 је нуклеарна варијанта. Максимални домет је 5.500 км, брзина крстарења 700-720 км/х, максимална брзина од 970 км/х, а издржљивност лета: 10 сати.

Конвенционална бојева глава би садржала 400 кг експлозива. Сматра се да је нуклеарна бојева глава уређај од 252 КТ. Вероватноћа кружне грешке је мања од око 6 метара у максималном домету.

Наоружање може такође укључивати и Кх-555 нове генерације крилатих ракета дугог домета. Ово оружје је нова крстарећа ракета која се лансира из ваздуха, са конвенционалном бојевом главом, заснована на Кх-55 нуклеарној крстарећој ракети надограђена технологијом Кх-101. Нуклеарна бојева глава је замењена са 500 кг конвенционалне бојеве главе. Домет Кх-555 је 2.500-3.000 км.

Лежишта оружја су такође погодна и за лансере за Кх-15П, за које НАТО има ознаку и кодно има АС-16 Кицкбацк. Кх-15П Кицкбацк користи чврсто ракетно погонско гориво, што јој даје домет и до 200 км. Кицкбацк такође може бити опремљена конвенционалном бојевом главом од 250 кг или нуклеарном бојевом главом. Авион је такође способан да носи низ ваздушних бомби са укупном тежином до 40 тона.

М2 варијанта споља изгледа као и његов предходник, али је у суштини то нови авион.

Овај бомбардер ће имати нову авионику, електронику, пилотску кабину, комуникационе и контролне системе, и оружје. Биће веома компјутеризован. Системи авионике укључују интегрисани систем за циљање, системе за навигацију и контролу лета, са навигационим и нападачким радарима, електронски систем контрамера, и аутоматске контроле.

Новелла-НВ1-70 радар, К-042-1 двоканални инерцијални навигациони систем и АБСУ-200-1 аутопилот су дизајнирани специјално за Ту-160М2 варијанту.

Свака од електронских јединица Ту-160М2 авиона ће моћи да се бави свим подацима, ако буде потребно. На пример, електронски систем ратовања ће моћи да преузме функције других контролних система. Ако компјутер откаже, систем дозвољава коришћење средстава читавог авиона за решавање проблема.

Ту-160М2 ће се напајати унапређеним НК-32-02 моторима са бољим карактеристикама издржљивости, што доприноси домету овог новог бомбардера, повећавајући га за 1.000 км у поређењу са постојећом верзијом. Ова нова верзија мотора има побољшане перформансе да омогући авиону да крстари у стратосфери на висини од 18,3 км, изван домета непријатељских ПВО система.

Крила и труп се постепено интегришу у једноделну конфигурацију. Структура рама је заснована на титанијумској греди, комплетно заварена торзијска кутија. Кроз читав оквир, сви главни елементи оквира су заштићени титанијумом. Променљива спољна зглобна крила се померају од 20о до 65о како би обезбедила карактеристике летења високих перформанси на суперсоничној и подсоничној брзини. Повшина репа, хоризонтално и вертикално, је једноделна и покретна.

Ту-160М2 не поседује стелт технологију. Његова мисија није да продре у ваздушни простор непријатеља и испоручи свој терет. Способан за брзине преко 2.0 маха, овај бомбардер брзо може заузети позицију за лансирање нуклеарних крстарећих ракета дугог домета ван зоне удара.

Ту-160М2 пружа веродостојно одвраћање против било ког потенцијалног агресора. То ће Русији омогућити да пројектује војну моћ у далеке регионе, попут Сирије. Са флотом високо способних Ту-160М2, Русија поседује способност да у било ком тренутку испуни више изазова. Невероватна брзина и крстареће ракете за извођење високо прецизних удара чине овог Ту-160М2 бомбардера завидним оружјем за пројекцију снаге Русије.

 

Извор: Webtribune.rs

 

БОНУС ВИДЕО

МИЛАН ПРОТИЋ: ШТА ЋЕ БИТИ СА СРБИЈОМ ???

Loading...