ТЕЖАК ШОК У ПЕНТАГОНУ, ОВОМЕ СЕ НИСУ НАДАЛИ: Кина изненада саградила шесту генерацију борбених авиона уз помоћ Русије

Кинеска публикација Шангајске Вести објавила је да Кина активно ради на стварању мултифункционалне летелице шесте генерације. Такође је речено да је Кина постигла значајан напредак у том пољу уз помоћ првокласних руских научника.

Чланак у кинеској публикацији наводи неколико детаља о новој летелици која се описује као „најнапреднији представник своје класе.“ Авион има напредан навигациони систем који ефикасно функционише чак и у сложеним метеоролошким условима, у било које доба дана и године.

Летелица, позната по имену Хуолонг („Ватрени змај“) долази са унутрашњим навигационим системом, доплерском брзином и мерачем демолирања, аутоматским радио компасом, навигационим радио-техничким (сателитским) системом који функционише на великој раздаљини, радио-технички систем за блиску навигацију, систем одређивања обостраних координата и сигнализирајуће светло.

Биће тешко особама које нису стручњаци да разликују ову летелицу од борбеног авиона пете, или чак четврте генерације. Стручњаци ће можда такође имати потешкоћа с тим јер још увек не постоји универзалан концепт летелице шесте генерације.

Борбени авиони пете генерације се тек уводе. У марту ове године је објављено да је Кина усвојила Ј-20 летелицу која је своју преммијеру имала у новембру 2016. године. Релативно кратак временски период од првог приказивања до стављања летелице у употребу је повод за узбуну, иако је могуће да су кинески инжењери даље развијали летелицу без много оглашавања о томе. Притом, стручњаци су напоменули да су Кинези имали велике проблеме са моторима за нову борбену летелицу.

Вреди споменути да Русија такође има проблема са развојем мотора за летелице пете генерације. Крајем августа ове године, заменик министра одбране Јури Борисов је рекао да ће серија Су-57 (претходно позната као ПАК ФА Т-50) бити пуштена за употребу 2018.-2019. године. Међутим, то че бити авиони са такозваним „моторима прве фазе.“

„Настављамо са првом фазом испробавања. Прва серија Су-57 ће бити спремна 2018.-2019. Након тога ће друга фаза започети са новим моторима,“ изјавио је Борисов на Арми-2017 форуму.

Што се тиче мотора „друге фазе,“ верује се да ће нови мотори значајно превазићи тренутне у смислу употребе горива и специфичне вучне снаге, док ће у погледу дизајна и технолошког перформанса и параметара у потпуности бити потпуно у складу са светским нивоом мотора авијације пете генерације.

У суштини, ово је компликован али решив проблем. То подстиче озбиљне сумње о „најнапреднијем“ Хуолонг борбеном авиону шесте генерације Републике Кине.

Информације о целој групи првокласних руских научника који су напорно радили да направе супер-разарач за кинеску војску ће можда довести до још много питања. Генерално говорећи, како би постигла добре резултате, Кина би морала да увезе цео дизајнерски биро. Наравно, у Кини има страних научника који живе раде тамо. Не тако давно је, на пример, објављено да су се стручњаци са сада распаднутог Антонов дизајнерског бироа Украјине преселили да раде у Кини. Међутим, не изгледа као да је много њих тамо у циљу да направе нови авион о којем се чак и многи специјалисти распитују.

Војни стручњак Алексеј Леонков, верује да су вести о кинеској борбеној летелици шесте генерације непроверене. По речима стручњака, Русија и Кина су дуго сарађивале на летелици пете генерације али је ова сарадња била званична и легална. „Постоје одређене границе и потешкоће ове сарадње јер је кинеска летелица пете генерације опремљена моторима четврте генерације,“ објашњава он.

 

Извор: Webtribune.rs

БОНУС ВИДЕО

КИНЕСКИ АВИОН ПЕТЕ ГЕНЕРАЦИЈЕ Ј-31 ће имати цену од 70 милиона $

Loading...